Op weg naar Salvador - Reisverslag uit Salvador, Brazilië van An en Piet Helling - WaarBenJij.nu Op weg naar Salvador - Reisverslag uit Salvador, Brazilië van An en Piet Helling - WaarBenJij.nu

Op weg naar Salvador

Door: Piet

Blijf op de hoogte en volg An en Piet Helling

17 Januari 2013 | Brazilië, Salvador

Hallo luitjes,

Wij dobberen nu richting Salvador. Tenerife en Recife hebben wij achter ons gelaten....! Wat een ervaring. Op Tenerife hebben we een rondrit door de stad gemaakt en in Recife hebben we een bijzondere tocht gemaakt en o.a. Fort Orange en de Goeden Kathedraal bezocht.

De tegenstellingen zijn erg groot.Spanje, dat het op dit moment niet makkelijk heeft, maar wel deel uitmaakt van Europa, ziet er modern uit ten opzichte van Brazilië. Maar er komt langzamerhand verandering in. De werkeloosheid in Brazilië is enorm gedaald en er wordt overal hard gewerkt.... Maar helaas overheersen krottenwijken toch het straatbeeld.

De overtocht naar Brazilië verliep erg soepel. Er is veel te beleven op het schip dus we hoeven ons geen moment te vervelen.

Het eten aan boord is fantastisch. We hebben een kokje gevonden uit de Filipijnen die speciaal voor ons eten gaat bereiden (lekker pittig!). De verwachtingen zijn dus hooggespannen voor het avondeten.

An spreekt al een aardig woordje Spaans, ik ben afgehaakt. Ik volg lezingen (waar ik geen bal van snap maar wel even stiekem een tukje kan doen) en volg een serie over de Rock geschiedenis, veel gedreun, dus dat is heerlijk.

Alles is goed georganiseerd, ook bij aankomst in de verschillende havens wordt iedereen "in no time" (je merkt de Engelse invloeden in mijn taalgebruik) over de bussen verdeeld en naar de verschillende bestemmingen gebracht.

Helaas lukt het nog niet om foto's up te loaden, dus die houden jullie te goed.

Tot zo ver.

Groeten Piet en An

• 18 Januari 2013 - 10:00

Henny En Elly:

Klinkt allemaal niet verkeerd. Geniet er maar lekker van saampjes
    PS kijk ook even je email na.

• 18 Januari 2013 - 11:00

Bep & Wim:

Wat jullie wel missen is heerlijke vrieskou, prachtige gladde wegen en zo'n duizend km. file.
    Voor An Saludos en voor Piet "De Balle"

• 18 Januari 2013 - 12:02

Aad En Janie:

Wat fijn dat jullie het zo naar de zin hebben!
    Hier genieten de vogeltjes erg van de voederkrans, die precies op tijd kwam.
    Voor ons is het ook geen straf in Holland te zijn. de kinderen op de schaats en per slee naar school brengen in een witte wereld!
    Aad vraagt of je je ondertiteling al gevonden hebt.

• 18 Januari 2013 - 18:10

Peter En Kitty:

wat heerlijk om dit allemaal te lezen en zo eerlijk, Piet die tijdens lezingen een tukje kan doen. Ja, je moet de tijd een beetje inhalen.
    Het is hier winters en ik weet dat jullie daar ook van houden , maar een mens kan niet alles hebben en er komen nog zeker 20 winters voor jullie om natte laarzen te hebben, het vuur op te stoken, de vogels te voederen, warme kleren kopen en dragen, slee"en met kleinkinderen waar je doodmoe van wordt de camper bij het Veluwe meer neerzetten,en voor koek en zopie fingeren, dit is nu niet aan de orde zou An zeggen, even helemaal niks is zoooooooooooo goed voor een mens. Fijn voor jullie liefs Peter en Kitty