Op weg naar Port Stanley (Falkland Eilanden) - Reisverslag uit Port Stanley, Falkland Eilanden van An en Piet Helling - WaarBenJij.nu Op weg naar Port Stanley (Falkland Eilanden) - Reisverslag uit Port Stanley, Falkland Eilanden van An en Piet Helling - WaarBenJij.nu

Op weg naar Port Stanley (Falkland Eilanden)

Door: Piet

Blijf op de hoogte en volg An en Piet Helling

26 Januari 2013 | Falkland Eilanden, Port Stanley

Hallo allemaal,

Wij dobberen inmiddels al 2 dagen op de wilde, woeste golven richting Port Stanley. Wij werden al gewaarschuwd dat het nogal tekeer kan gaan, maar dit is wel erg heftig......!

An maakt hele studies van de uitstapjes die we kunnen maken. Maar helaas zijn veel tochtjes naar de highlights al snel uitverkocht en gaan wij op eigen gelegenheid wat ondernemen. Met alle gevolgen van dien!

De afgelopen dagen hebben we in Montevideo doorgebracht. We hebben hier heerlijke steaks gegeten. Deze waren zo enorm groot dat andere cruisegasten die naast ons zaten te eten besloten om toch maar een caliber kleiner te bestellen. Heerlijk smullen!

De volgende dag hebben we het scheepsmuseum in Montevideo bezocht. Erg interessant, veel informatie over de ondergang van Duitlands grootste slagschip der Graff Spee!

Maar om terug te komen naar ons schip was een hele toer! Het liep een beetje uit de hand en daarom maar snel met de taxi terug naar de haven. Bij het naderen van de haven zagen we een cruiseschip zeewaarts gaan. "Mamma mia"schreeuwde ik uit! Wij in paniek, we hadden begrepen dat we pas om half 9 uit zouden varen. De taxichauffeur had wel in de gaten dat er iets mis was dus vol gas scheurde hij naar de haven. Bij de laatste bocht kregen we ons schip in het oog. Gelukkig het was een Italiaans schip dat uitvoer!

Wij naderen Port Stanley, het schijnt er koud en stormachtig te zijn. Met tenders worden we aan land gebracht, dus dat wordt weer een spannende onderneming.

We houden jullie op de hoogte!Tot gauw maar weer.

Piet & An

P.S. ik heb inmiddels wat foto's op de site geplaatst!

• 26 Januari 2013 - 15:41

Willem En Desiree:

Lieve An en Piet,

Wat een avonturen!. En volgens ons krijgen jullie al echte zeebenen!!.

Ook hier in Spanje hebben we de gehele week al flinke storm!. Hebben we nog niet eerder zo meegemaakt.
    Gelukkig is de temperatuur wel goed maar we hopen toch dat de wind gaat liggen.
    Het geeft onrust rond je hoofd!.

Veel plezier met het vervolg van jullie reis en...............voortaan iets eerder de taxi terugnemen!.
    (al die stress!).

Lieve groetjes van Willem en Desiree.

• 26 Januari 2013 - 17:23

Willem V. Meerten:

lieve luitjes.......

gelukkig was het een Italiaans scheepje, stel je toch voor dat het jullie schip was geweest!!!!
    was er wel een grote belevenis bij geweest toch????!!
    hadden jullie een watertaxi moeten huren....dat heb ik een keer meegemaakt...heeft mij een vermogen gekost....
    oke , het wordt echt wel beter met de gplfslag.....dus geniet maar van de omgeving en...vooral van jullie samen.

groetjes, ook natuurlijk van ria.

• 27 Januari 2013 - 15:19

Wil Oswald En MAX:

AN EN PIET

lEUK OM MEE TE LEZEN WAT JULLIE ZOAL OVERKOMT,HIER ALLES GOED EN MAX HEEFT HET GOED NAAR ZIJN ZIN,HIJ GAAT ELKE DAG RUIM EEN UUR HET BOS IN EN THUIS EEN FIJNE RUNDERPENSSTAAFJE DAN OP ZIJN NIEUWE KUSSEN LANGUIT KNAGEN DAARNA SLAAPT MENEER WEL TWEE TOT DRIE UUR DUS VOLGENS ONS DIK TEVREDEN VOOR JULLIE EEN DIKKE KNUFFEL VAN MAX. WIJ WENSEN JULLIE HEEL VEEL PLEZIER WARMTE EN VELE MOOIE ERVARINGEN TOE. GENIET VAN ALLES EN TOT DE VOLGENDE KEER. EEN KNUFFEL VAN ONS.

• 28 Januari 2013 - 19:30

Rob En Marjan:

Hallo Anen PIet.
    Wat leuk om te leven hoe het met jullie gaat. We gaan er zo wie zo van uit dat er Altima wel iets span ends gebeurd. Ook hire in N ederland. Net gehoord dat de koningin op 30 April af stand don't van de Troon. Teen die tijd zijn jullie al weer terug. Nog veel plezier en op naar het volgende spanned de moment. Groeten van uit een zoning ERmelo. Wij gaan vrijdag herlijk op winter sport. Groet Rob & Marjan

• 29 Januari 2013 - 17:30

Marinda:

Lieve An en Piet,
    wat heerlijk om jullie te volgen, ik krijg meteen de reiskriebels!. Ik mail jullie nog wat info over Paaseiland en Ushuaia (Argentinie). En er zit wel een klein opdrachtje bij :-)
    Groetjes, Marinda