Met Maarten en Antoinette op pad in Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van An en Piet Helling - WaarBenJij.nu Met Maarten en Antoinette op pad in Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van An en Piet Helling - WaarBenJij.nu

Met Maarten en Antoinette op pad in Brisbane

Door: Piet

Blijf op de hoogte en volg An en Piet Helling

01 Maart 2013 | Australië, Brisbane

Lieve allemaal,

Op 26 februari jl. zijn we met een miezerig regentje Brisbane binnengekomen. We hadden al telefonisch contact met Maarten en Antoinette gehad, dus een uurtje later stonden ze ons op de kade op te wachten. Wat een allerhartelijkst weerzien!

Ze hadden een dagvullend programma voor ons in elkaar gedraaid, dus al snel zoefden we over de autobaan richting Goldcoast. Het was prachtig, een schitterende kuststrook met hele woeste golven, hele stukken strand zijn al weggeslagen. Het was alleen jammer dat het slecht weer was.

Onze volgende stop was een viswinkel/restaurant. Allerlei soorten vis lagen er prachtig uitgestald en werden vers bereid. Om half 2 werden de pelikanen gevoerd. De vogels waren al om half 1 present, klaar voor hun lunch! Wat een prachtige ervaring al die grote vogels bij elkaar die zich verdringen om het visafval van het restaurant.

De regen bleef maar aanhouden dus zijn we naar het huis van Maarten en Antoinette gegaan. Allergezelligst om na tien jaar weer in huize Wijnbergen te zijn. Prachtig om de verzamelwoede van Maarten te zien, overal meubels en oude banden. Heerlijk! Een prachtig plekje waar menigeen op zit te azen. Nog even wachten op een goed bod en dan willen ze kleiner wonen en lekker veel gaan reizen.

Helaas vloog de dag om en moesten we weer richting de haven. Daar had Maarten een verrassing voor me, hij had een gitaar voor me gekocht! Te gek! Nu kan ik gaan oefenen!

Over een weekje zien we elkaar weer want dan komen Maarten en Antoinette bij ons aan boord en reizen we samen naar Honolulu Hawai. Wij verheugen ons erop!

Het leven aan boord gaat ook lekker zijn gangetje. Wij hebben via onze tafelsteward een briefje ontvangen van een Hollands echtpaar dat graag kennis met ons wil maken. We zijn benieuwd....!

An is druk, ze heeft haar eerste Spaanse examen met succes afgesloten en nu is zij weer op pad om met de groep de Mamba te leren dansen. Ze geniet met volle teugen.

Ik zit een beetje in de lappenmand. Tijdens het uitstapje naar Fiji was het zo enorm warm dat we allemaal doorweekt waren van de transpiratie. Vervolgens hebben we meer dan een uur in een bus rond gehobbeld waarvan de ramen niet dicht konden. Deze gevoelige jongen heeft dus blijkbaar een koutje opgelopen. Nou ja, gaat vanzelf weer over.

Tot het volgende verslag.

Liefs,

Piet & An

• 01 Maart 2013 - 20:03

Coby T.:

lieve luitjes,
    wat vreselijk zielig is dat nu voor piet! en an maar dansen!! mooi dat je de moed er in houd,dat gaat met zo'n fijne guitaar natuurlijk een stuk gemakkelijker. je boft toch maar met die ouwe makker van je! doe hem de hartelijke groeten van mij als jullie hen weer terug zien. na de vakantie vewacht ik wel een consert van je... we wensen jullie nog heel veel plezier met elkaar,
    je zult zien, je bent dan op slag weer beter.
    liefs van wim&co

• 01 Maart 2013 - 21:56

Wil En Oswald :

Lieve An enPiet

Leuk om te lezen wat jullie zo allemaal doen en gedaan hebben .De foto,s zijn ontzettend mooi om jaloers van te worden, ook zoveel mooie blauwe luchten en andere vergezichten prachtig zo genieten wij ook nog mee op een heel voordelige manier, Dit is dus weer een echte hollandse opmerking he! maar jullie begrijpen wat ik bedoel ,ik geniet er echt van want ik vindt het erg leuk om jullie te ziem genieten. Vandaag gezellig met de twee meiden en kleine Liv gerommelt wat een scheet van een grietje toen ze weg ging met Annemiek kwam ze de trap op Wil ik kom even een kusje geven. Ik wens jullie nog heel veel plezier An gefeliciteerd met je Spaanse brevet op naar de volgende. Piet jij heel veel succes met je gitaar en als we Ahoi moeten af huren omdat jij een concert gaat geven ligt je ons wel optijd in he. Veel lieve groeten een dikke knuffel van Max en nog heeeeeeel veeeeeel plezier van de reis en elkaar. Oswald en Wil

• 02 Maart 2013 - 09:54

Willem En Desiree:

Lieve An en Piet,

Erg leuk hoe jullie onthaald zijn in Brisbane. Geweldig om zo mensen die je kent weer te ontmoeten aan de andere kant van de wereld!. Geniet van elkaar tijdens de Hawai-trip.
    An goed hoor dat je je Spaanse diploma op zak hebt!.
    Piet met zijn gitaar kan er nu ook tegenaan!. Wellicht kan hij in de avond eens optreden op de boot.
    Lieve luitjes Disfruta la vida!!.

Willem en Desiree.

• 02 Maart 2013 - 18:34

Joke En Paul Paulus:

Hallo An en Piet,

Wat een werldreizigers hebben wij in de familie .
    Zijn jullie nog wel van plan om ooit in ons dierbare Ermelo terug te komen ? We hopen dat toch wel !!
    Want we kunnen jullie warmte en gezelligheid niet missen hoor ! Wat fijn dat jullie zo genieten, Wij gaan wel camperen op de Groevenbeek als het eindelijk lente wil worden hier, Piet kom je dan in onze voortent een gitaar aubade brengen ? An gefeliciteerd met het behalen van je diploma spaans !
    Als je weer thuis bent mag je Lisanne helpen met spaanse les , die heeft er wat moeite mee. Lieverds
    heel veel plezie met jullie vrienden, en over een poosje een gezond en blij weerzien. met een lieve
    groet van ons allemaal .
    Paul en Joke .

• 03 Maart 2013 - 06:22

Maarten En Antoinette:

Wat leuk die beschrijving! En leuke foto's erbij! Wij hebben ook genoten van jullie dagje hier en kijken erg uit naar Vrijdag, wanneer we ons weer samen voegen. Nog veel werk aan de winkel, dus 'k houd het kort, tot kijk, M@A