Wakker worden in Sydney en op weg naar New Zeeland - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van An en Piet Helling - WaarBenJij.nu Wakker worden in Sydney en op weg naar New Zeeland - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van An en Piet Helling - WaarBenJij.nu

Wakker worden in Sydney en op weg naar New Zeeland

Door: Piet

Blijf op de hoogte en volg An en Piet Helling

03 Maart 2013 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Hallo allemaal,

Ik ben inmiddels weer op de been, dankzij het medicijnpakket door Maarten aanbevolen (hij heeft uiteindelijk niet voor niets medicijnen gestudeerd). Maar nu ligt An op bed.

We zijn inmiddels al een paar dagen onderweg naar new Zeeland maar de zee is "rough, very rough". Dus het is weer wiebelen op de golven. Gisteravond had An het te kwaad en ging ze voortijdig van tafel. Ze was enorm misselijk. Ik vertelde mijn tafelgenoten het verhaal van ons avontuur naar Zweden: a long, long time ago she did the same and 9 months later.... it was a girl!

Wakker worden in Sydney met uitzicht op het Opera House en heerlijk ontbijten op je balkon in de zon! Wat een leven! Er is enorm veel te beleven op het water, supersnelle catamarans, ferries en watertaxi's. Wat een geweldige stad. We hebben een rondtour door de stad gemaakt, oud en nieuw door elkaar en overal parken dus veel groen in de stad.

Natuurlijk een bezoek aan het Opera House gebracht. Fantastisch. Ontworpen door een Deense architect die het Opera House zelf nooit heeft mogen zien omdat er onenigheid over de afwerking was. Later was hij te oud om te reizen maar zijn zoon, ook een architect, heeft de honneurs waargenomen.

Wat een geweldig gebouw. Het bestaat uit diverse zalen en onder de grootste koepel is de grootste zaal gehuisvest. 2000 gasten kunnen er ontvangen worden. Alles van hout en een prachtige akoestiek. Die Denen hebben enorm gevoel voor stijl!

De Sydney Harbour Bridge kon je ook beklimmen. Dit hebben we maar niet gedaan. Wat een enorme klim!

Daarna op eigen houtje in de "Hop on, Hop off" bus. 24 uur onbeperkt door de stad crossen. Chinatown bezocht en gesmuld. Darling Harbour, Wooloomooloo Bay , Bondi Beach, the Rocks en Town Hall. Alles is in harmonie, de binnenstad, prachtige shopping malls, de autowegen, de jachthaven en de parken.

Inmiddels al weer een aardig eindje op zee. Vanmorgen voeren wij een fjord binnen. Fantastisch, een zonnetje erbij, rustig water en watervallen links en rechts. De captain heeft voor de aardigheid een fjord aangedaan om even op adem te komen. Wat een prachtige natuur: wild en ruig. Een New Zeelandse eigenheimer gaf uitleg. Helaas was het niet te volgen zonder ondertiteling!

Nu weer volop in de golven op weg naar Dunedin waar wij morgenochtend arriveren.

An is inmiddels weer springlevend en we zijn helemaal klaar om Nieuw Zeeland te verkennen. 10 jaar geleden hebben we ook een poging gedaan maar helaas gooide toen een "nietig steentje" in mijn lijf roet in het eten.

Wij kijken weer reikhalzend uit naar de dag van morgen!

Liefs,

Piet & An

• 03 Maart 2013 - 15:43

Peterenkitty Van Derhelm:

weer een verrukkelijk verhaal. Niet dat An ziek was, dat is altijd heé'l vervelend ook voor Piet. Je voelt je zo unheimisch. Dat ze tijdens de spaanse les niet bij je is daar is overheen te komen, met neute tijd komt ze weer tevoorschijn, maar dit is zo nikserig. Gelukkig was ze er spoedig weer. Staat alleen niet hoelang, maar kan nooit zolang zijn als bij annemieke
    Linda zag er telkens flitsend uit, tijdens de modepresentatie bij de golden Lady.Leuke hoor.Hebben jullie al last van heimwee, of is daar geen tijd voor? Dank jullie wel voor het meebeleven. liefs Peter en Kitty

• 04 Maart 2013 - 18:31

Coby En Wim:

Hoi An en Piet,
    Herhaling: een geweldige reis. Deze keer weer prachtige foto's De fjord komt ons zeer bekden voor. Daar hebben we ook gevaren. Als je in Dunedin komt, moet je ok de Botanical Gardens bezoeken. Dunedin is trouwens niet zo groot. Dus dat moet kunnen, als je dit bericht leest voor jullie daar ertrekken. Nog heel veel plezier en behouden vaart.

Coby en Wim

• 08 April 2013 - 22:07

An En Piet Helling :

Hoi An en Piet.

Nog even een kleine reactie ,deze heb ik over het hoofd gezien maar heb hem nu gelezen.
    Wat is Sydney ook ontzettend mooi zeg en jij bent je beroep of zo je wilt nog een beroep misgelopen Piet echt heel mooi die foto,s An fijn dat je weer bent opgeknapt thuis is het al niet lekker als je je niet zo prettig voelt maar onderweg is nog veel vervelender. Wanneer jullie weer thuis zijn ga jij dus gewoon met Marinda in het Spaans communiceren begrijp ik,Leuke onderonsjes wij verstaan het toch niet. Heel veel plezier,en An zeg tegen die KAPTEIN dat hij rekening moet houden met je en die boot wat rustiger in zijn vaarwater laten varen. Liefs en een knuffel van ons.

Oswald en Wil.