San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van An en Piet Helling - WaarBenJij.nu San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van An en Piet Helling - WaarBenJij.nu

San Francisco

Door: Piet

Blijf op de hoogte en volg An en Piet Helling

27 Maart 2013 | Verenigde Staten, San Francisco

Lieve allemaal,

Zoals beloofd, hierbij het verslag over ons bezoek aan San Francisco.

Wat een prachtige stad. ’s Morgens vroeg voeren we onder de Golden Gate Brug door naar onze ligplaats, wat een prachtig schouwspel! De bussen voor de rondtoer stonden al klaar. Na alle stadstoeren die we in verschillende plaatsen gemaakt hebben, kunnen we wel zeggen dat we dit de beste manier vinden om een stad te verkennen: met een georganiseerde club een toer te maken. Je weet dan welke plaatsen je later nog eens wilt bezoeken. Nou dat zijn er heel veel hier. Gelukkig hebben wij twee dagen de tijd!

Onderweg zagen wij in het centrum bij een imposante museum de Expositie van de China’s Terracotta Warriors, deze expositie hebben wij 's middags bezocht. Fantastisch!!! In Holland is de expositie ook geweest. Helaas konden wij door onze plichten in het verre Bali de expositie niet bezoeken. Nu dus een tweede kans, die hebben we gegrepen!

Magnifiek wat daar te zien was! Meer dan 7000 krijgers van klei met alles er op en er aan: paarden, strijdwagens en ander krijgsmateriaal. Maar vreemd genoeg, geen enkel vrouwenbeeld!?

Ook de cable tram hebben wij bereden, helaas wel in het donker. Overdag was er geen plaats, wel op het dak, maar daar was An niet op gekleed!

De Golden Gate Brug tot vervelends toe heen en weer gereden, bij de laatste rit heb ik een oogje dichtgedaan, tot grote verontwaardiging van An!

Ook het stadhuis bekeken. Wat een imposant gebouw. Pracht en praal straalt er van af. Tijdens de vorige eeuw met de grote Gold Rush hebben ze aardig wat binnengehaald, dat is duidelijk te zien. Er waren veel bruidjes, dat gaf het geheel een heel feestelijk karakter.

Toen werd het tijd om bij Fishermans Warf een “Crab” te nuttigen. Als je in San Francisco bent, hoort dit er absoluut bij werd ons ingefluisterd. Nou bittere teleurstelling! Na een heel gevecht met zo’n beest toch nog wat vlees er tussenuit kunnen peuteren. Daarna nog maar een stevig maaltje vis besteld, wat een knorrende maag is niet alles!

De volgende morgen weer vroeg op om Alcatraz te bekijken. Dat moesten wij toch ook bezocht hebben. Heel interessant, veel films en boeken zijn er over gemaakt. De grootste boeven, zoals Al Capone, zaten hier. Nou als je hier zat, had je echt straf…!

’s Middags genoten van de zeeleeuwen die in grote getale in het water op grote plateaus bij Pier 39 te vinden waren. Deze dieren komen hier vanuit alle windstreken net als de mensen. Het was zwart van de mensen (zaterdag)! iedereen trok er op uit.

I lost my heart (and money) in San Francisco!

Lieve mensen, dit zijn korte samenvattingen. Bij thuiskomst kan ik jullie uitvoerig verslag doen. Misschien tot vervelens toe: ik heb inmiddels 40 uur video opgenomen. En het programma is nog niet ten einde......!

Tot gauw.

Liefs

Piet & An

• 27 Maart 2013 - 17:12

Willem En Desiree:

hallo An en Piet,

ik Willem had per ongeluk jullie van de mailing lijst gewist.
    zou leuk zijn als je ons er weer op zet, missen je verhalen.
    verder alles goed, het is nu tussen de 22/25 graden hier.
    ik Willem heb al 10 dagen griep, en dat in Spanje:-(

warme groet en tot horens,
    Willem en Desiree

• 27 Maart 2013 - 17:51

Coby En Wim:

Beste An en Piet,
    Ik heb net de Frscofoto's bekeken. Bijzonder imposant. Ik begrijp dat je Ermelo maar niks vindt.
    Hoe moet dat nou verder? An achter de tralies en Piet zonder hart. Harteloze Piet. Ik zou toch proberen dit vitale orgaan en An terug te krijgen. Piet, je hebt An toch wel goed in de gaten gehouden, niet alleen op Alcatraz, maar ook in gezelschap van zo'n steward!!
    We wensen jullie nog veel schommelend plezier en we wachten hier in de kou (5 graden eind maart) wel af of jullie nog terugkomen, dit jaar?

Groeten,
    Coby en Wim

• 01 April 2013 - 18:26

Joke En Paul Paulus:

Lieve An en Piet,

Dank je wel voor jullie reisverslagen, San Francisco en vele andere steden, kunnen jullie ze allemaal
    uit elkaar houden? Jullie moeten ons wel veel vertellen, Piet kennende komen er vast wel veel foto`s
    en films tevoorschijn uit je bagage. Het is hier prachtig maar koud weer nog geen lente dus, we
    verlangen naar wat warmte. We hopen dat jullie die binnenkort meebrengen. We hopen jullie binnenkort gezond en wel terug te zien, geniet nog maar lekker van de laatste dagen van deze reuze vakantie met
    een lieve groet van:

Paul Joke en `t jonge volkje.