De laatste dagen aan boord van de Arcadia - Reisverslag uit Southampton, Verenigd Koninkrijk van An en Piet Helling - WaarBenJij.nu De laatste dagen aan boord van de Arcadia - Reisverslag uit Southampton, Verenigd Koninkrijk van An en Piet Helling - WaarBenJij.nu

De laatste dagen aan boord van de Arcadia

Door: Piet

Blijf op de hoogte en volg An en Piet Helling

14 April 2013 | Verenigd Koninkrijk, Southampton

Lieve allemaal,

Hierbij nog een paar mooie plaatjes van de laatste uurtjes aan boord.

Allereerst de wanorde van “packing". Het blijft een kunst om alles weer in de koffers te krijgen. Daarna lekker ontbijten. Bij het ontbijt bijzondere tafelgenoten getroffen. Hij Hollander van oorsprong en zij op haar 21ste naar Australië vertrokken. Het beste wat mij was overkomen, hij was banketbakker en heeft zich de alternatieve geneeskunde eigen gemaakt. Hij weet alles over planten, kruiden, wortels, name it, he knows it (sorry 3 maanden tussen die schapenhoeders) hele interessante gesprekken over mijn jicht, mijn operaties etc. Zij gaan met vakantie naar A’dam voor 5 weken, een echte Jordanees. Hij heeft mij een aantal goede tips gegeven, daar zal ik nog eens een apart hoofdstuk aan wijden.

Zij reizen met ons mee naar Amsterdam, dat betekent onderweg gratis consult. In Melbourne heeft hij een echte Hollandse molen nagebouwd. Onder de wieken woonde hij en oefende hij zijn praktijk als “kruidendokter” uit.

Verder nog beelden uit ons theater. Bijna iedere avond bezocht. Voor An een grote omschakeling, ik “buikte” dan uit. Zallig vooral als de lichten uitgingen. Af en toe een stoot in mijn ribben als ik te luidruchtig werd, maar An genoot!

Nog wat beelden uit het restaurant van onze helden. De ene verzorgde de aanvoer van vers fruit en de andere maakte de allerheerlijkste ommeletjes gevuld met “name it”.

Gisteren nog een “captains” farewell party met Sarah in de hoofdrol met free drinks en dit alles in black tie!

Tot gauw allemaal,

Liefs An en Piet

• 14 April 2013 - 09:23

Desiree En Willem:

Wel thuis!!!!

Lieve groetjes van Willem en Desiree

• 14 April 2013 - 09:35

Rob:

Welkom thuis. Ermelo kan echt niet langer zonder jullie. Stel voor op een open huifkar door het dorp te rijden. Ik zal dranghekken plaatsen ter voorkoming van een grote rotzooi, rellen, etc.. Na de rondtoer kunnen jullie het dagelijkse leven weer aanvatten en de volgende reis boeken. Groet en tot gauw. Marjan en Rob

• 14 April 2013 - 12:19

Peterenkitty:

afscheid nemen bestaat niet!!wanneer is de eerste reunie???

• 15 April 2013 - 07:09

Maarten En Antoinette:

Welkom thuis lieve mensen. We hebben gisteren de hele dag aan jullie gedacht en zijn heel benieuwd hoe het met al die bagage is gegaan. De 'kruidendokter' hadden An en ik al een keer eerder ontmoet, maar verder duidelijk geen contact tot op het laatst. Veel sterkte de volgende dagen, wij zijn alweer helemaal ingeburgerd! Liefs, Maarten en Antoinette